Elin Johanna Gunilla Andersson

För någon vecka sedan fick jag hem papper från skatterverket (tror det var dom iaf). Det handlade om namnändring och folkbokföringsadressen. Först fattade jag ingenting men sen såg jag att det var daterat vår bröllopsdag så då gick det upp ett litet ljus. Namnändring efter att jag ingått äktenskap. Men jag har valt att fortsätta heta Andersson. Så varför får jag ett papper hem undrade jag då. Men det var bara för att säkerställa att det var rätt. Och det var det. Heter samma som innan. Men min stora fråga är nu: Varför fick inte Fredrik något papper om det?? Är Sverige så jävla mossigt fortfarande?? Kan inte dom byta namn?? Klart dom kan och det gör dom ju oxå. Inte så vanligt som tvärtom men ändå. Han kunde ju oxå fått ett papper hem för att kolla läget.

Något som oxå är komiskt är att många bara har förutsatt att jag ska byta efternamn. Men jag valde att ha mitt kvar för jag trivs med det. Vi är ju knappast mindre gifta för att vi heter olika i efternamn. Men vissa har allt reagerat och tyckt att jag är konstig som inte byter och att jag borde byta. Trams säger jag. Välkommen till 2000-talet!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0