I´m back

Jag berättade i början av veckan att min farmor skulle komma. Hon bodde hos oss mellan tisdag och fredag. Så idag lite efter 11 skjutsade Emmie henne till stationen. Jag kan ju meddela att sen famor klev innanför vår dörr så har hon inte varit still annat än när hon sovit och tittat på sina såpor. Och då överdriver jag inte. Hon har fixat och donat i vår trädgård och i Emmies trädgård. Planterat blommor, rensat ogräs, krattat bort löv, fixat på terrassen, lagat mat, städat vår altan/förråd, hållt det städat inomhus och hjälpt Fredrik lasta in allt vårt skräp (det var mycket) på släpet och sedan fått oss att köra det ögonaböj till återvinningscentralen. Med andra ord, vi har fått det bäldigt fint här hemma, framförallt utomhus då. Och då ska jag tillägga att jag ber henne inte göra det, hon tycker på riktigt att det är roligt att hålla på och det är omöjligt för henne att sitta still. Och jag är otroligt tacksam för allt hon gjort här hemma. Samtidigt kan jag känna mig riktigt dum. Hon kommer hit och hälsar på men det är ju verkligen ingen semestervisit. Bara fullt ös hela tiden. Men gillar hon det så är det väl bara att tacka och ta emot :) För fint blev det!!!!

Men när farmor varit här så har det inte varit tal om att sitta vid datorn. Enligt famor är det mest skit med datorer så jag har inte vågat sätta mig framför datorn riktigt. Bara en stund på kvällen när hon ändå tittat på tv. Men nu är det fritt fram igen.

Gamlafarmor är väldigt barnkär.

Busade massor med Liam :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0