På besök på dagis


I förmiddags var vi och hälsade på på förskolan som Liam ska börja på om 1 vecka. Som jag har sett fram mot detta. Vi har fått jaga rektorn för att få reda på vilken förskola som Liam ska var på. Han har varit helt omöjlig att få tag på och har struntat i att ringa tillbaka när han sagt att han ska göra det. Till slut fick Fredrik tag på hans mobilnummer och då fick vi äntligen lite info. Men fy fan vad han har behandlat oss nonchalant. Riktigt irriterde har vi varit här hemma och jag hoppas att han inte brukar behandla folk på det viset. Det är inte meningen att man som föräldrar ska få reda på ens barns plats 2 veckor innan han ska börja. Liam har trots allt stått i kö sen i juli.

Men idag fick vi iaf komma på besök. Personalen verkade jättebra. Det är ju svårt att avgöra efter 1 timme på stället men det lilla vi fick se så verkade dom bra iaf. Väldigt trevliga och snälla. Avdelningen som Liam ska vara på är ganska liten. Men nu jämför jag med den avdelningen som jag jobbar på och den är ju gigantisk i jämförelse med de flesta avdelningar. Men på 16 barn så kändes det lite trångt. Får se hur de gör med det när vi är på inskolning. Annars kändes det bra och jag ser fram mot att Liam ska börja på dagis. Efter inskolning och separationesångest så kommer han trivas bra där. Det fanns 4-5 barn som var i hans ålder och det är ju bra så han får lite kompisar sen :)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0