En bra men ångestladdad bok



I julklapp önskade jag mig boken "Varför gråter inte Emma?". Det är Max och Sagas mamma Emma Jangestig som skrivit den tillsammans med Magnus Wennerholm. Där får man följa Emmas kamp från mardrömmen när hennes barn blev ihjälslagna av hennes sambos semesterflirt och hur hon tog sig igenom detta. Boken har legat bredvid min säng sedan julafton. Jag slängde mig över den ganska fort men jag hann läsa två sidor och sedan fick jag sådan ångest att jag fick sluta. Jag började som vanligt gråta när jag läste om barnen och deras sista sekunder/minuter i livet. Men jag tog mig förbi det och nu kan jag knappt lägga ner den. Nu är jag helt inne i Emmas kamp där hon nu försöker få tillbaka minnet av vad som hänt henne och barnen. Emellanåt så hugger det till i hjärtat. Men jag vill verkligen läsa boken och ta del av vad Emma och hennes familj fick gå igenom.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0