Brev från barnmottagningen


När Liam var inlagd på sjukhuset senast så tyckte läkaren där att Liam skulle gå på efterkontroll för att se om hans astma kunde bero på något mer/annat än bara förkylningen. Det tycker jag är jättebra. Det visar att dom tar det på allvar och det är skönt för oss att veta om det är något annat eller inte. Stort plus till den läkaren.

Vi har gått och väntar på ett bra eller samtal från barnmottagningen i Skövde. Jag tyckte det dröjde men idag kom det iaf. Det står att de sett i Liams journal att vi har katter hemma och därför ska de kontakta oss för att boka en tid för att ta blodprov på Liam för att se om han är allergisk mot katter och att det då kan vara en delorsak till att astman. Jag är ju inte utbildad inom medicin men jag har fått för mig att kattallergi gör sig påmind på ett ganska jobbigt sätt och hela tiden om man vistas med katt. Vi har trots allt två stycken och jag tycker att vi borde märka på Liam om han var allergisk. Men, som skrivet, jag är inte utbildad så vad vet jag. Ett blodprov visar ju det.

Men jag hoppas innerligt att han inte är det. Katterna vill jag ha kvar. Självklart skulle vi inte kunna ha det om Liam mår dåligt av det men att göra oss av med katterna skulle vara jäkligt svårt. Dom är ju mina barn dom oxå. Väldigt självständiga och håriga barn men ändå mina barn :) Usch nä, kattallergi säger vi Nej tack till!!!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0