Hemfärd snart

Idag är det dags för hemfärd igen och som alltid så känns det lite vemodigt. Självklart ska det bli kul att få komma hem till mina grabbar och krama om dom riktigt hårt. Men jag önskar jag kunde få ha både och, västgötafamilj, västgötavänner, skånefamilj och skånevänner på samma plats. Tråkigt att behöva välja lixom. Men nu är det som det är. Jag trivs toppenbra i västergötland och har inga problem med att bo där. Men hade jag kunnat välja så vet jag var hjärtat vill leva och bo......
Jag åkte hem till Sandra igår på förmiddagen. Det var ganska skumt att vara där utan Liam för det var ett tag sen det var så :) Noel hade ju ingen att leka med, fast han roade sig rätt bra ändå. Vi fick även besök av en liten gast på 6 månader!!! Ujujuj, den lilla tösen trivdes inte riktigt med mig och Sandra ska vi erkänna. Men när föräldrarna dök upp igen så kunde hon minsann skratta och le och sitta i knäet på mig utan några helst bekymmer. Har vi tappat våra bebisskills redan??!! Haha. Söt som socker var hon iaf :)
Det är alltid kul att få träffa Sandra och få sitta och prata om både gammalt och nytt. Vi var oskiljaktiga i högstadiet men sen tappade vi bort varandra i gymnasiet. Vi gick på samma skola men inte samma linje. Vi snackade lite då och då men inte som förr. Men några år efter gymnasiet hittade vi varandra igen. Kommer inte ihåg riktigt hur, om det kan ha varit Lunar. Inte viktigt, det viktiga är att hon är en underbar och fin vän som jag är så tacksam för :) Vi är otroligt lika och har så skoj tillsammans. Att vi sen även fick barn med 2 månaders mellanrum är ju även det fantastiskt. Jag kommer ihåg att hon i ett mail berättade att hon var gravid i v 15 och då hade jag nästan precis fått reda på att vi oxå skulle ha barn. Jag kunde inget säga än för det var så tidigt men jag kommer ihåg att jag blev helt lyrisk och överlycklig. Nu hade jag någon att dela detta fantastiska med. (sen råkade det ju vara många många fler kompisar som oxå skaffade barn då så det hade inte gått någon nöd på mig ändå haha). Min Sandra hon är fin hon!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0