Stellas Lekland igår


Ja, om någon ynka timme så kommer Fredrik hem igen. Han har varit borta sedan i torsdagmorgon så han är lite saknad här hemma. Jag saknar honom iaf, vet inte om Liam märkt att det bara är en förälder hemma haha. Men han kommer bli glad imorgon när pappa kommer in och plockar upp honom.

Jag och Liam har klarat oss finnemang utan pappa Fredrik. Med hjälp av Emmie oxå. Emmie har sovit här i helgen för att hålla mig sällskap. Jag blir lite nipprig av att gå här hemma själv i fyra dagar. Visst, Liam är ju oxå här men det går knappast att jämföra med vuxet sällskap som faktiskt kan föra en konversation.

Igår gjorde vi något som jag har velat göra sen i vintras. Vi åkte till Stellas lekland i Skövde. Jag har bara hört gott om det så jag hoppades på något storslaget... eller något åt det hållet iaf :)

Bollhav, fullt med bollar som Liam mer än gärna kastade ut där bollarna inte skulle vara..

Rutschkana är ju Liams stora favvis så det klättrades många gånger upp för denna trappa för att sedan flyga nerför kanan :)

Stoooor taggig boll

Noel var självklart oxå på plats för att spana in leklandet

Kooooncentration

Inte helt lätt att hålla koll på en 7,5-åring

I småbarnsavdelningen, med "staket" runt hela, så där kunde man sitta och ta det lugnt medan odågan for omkring. För jisses vad killarna gillade det. Noel var helt genomsvettig och ville inte åka därifrån. Liam sprang omkring med ett stort leende på läpparna större delen av eftermiddagen. Nöjda barn ger nöjda mammor :)

Dock så måste jag klaga på en grej. Har inte med leklandet att göra utan snarare föräldrarna som inte ser efter sina barn. Det var flera gånger som det störtade in stora pojkar (skolålder) och skulle leka i småbarnshagen. Dom visade ingen hänsyn till de små barnen utan bara trängde sig förbi, kastade hårda bollar på varandra med småbarn i skottlinjen och var allmänt farliga för de små. Liam blev ledsen mer än en gång för att någon äldre pojke var för burdus och trampade på honom eller liknande. Då sa jag ändå till flera gånger att de skulle lugna ner sig eller gå! Jag såg även att det var vissa föräldrar som faktiskt inte sa till sina barn ens när de såg vad barnen gjorde!!! Vissa föräldrar satt och surfade eller läste tidningen och hade ingen koll på sina ungar. Så jäkla dåligt!!!

Men annars var leklandet en 10 poängare och vi kommer åka dit igen. Ni borde oxå testa :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0