Det vill inte ge med sig


Vi trodde att det hade vänt igår och att Liam nu var frisk. Ingen feber och knappt någon hosta alls igår. Så vi skulle jobba och Liam till dagis idag. Men inatt var det dumma tillbaka igen. Hög feber och massa hosta har plågat honom idag. Det blev en vända på vårdcentralen efter att jag kommit hem från jobbet idag. Inhalation och lite annan luftrörsvidgande medicin. Det hjälpte och han lugnade ner sig. Innan vårdcentralen var han ganska hysterisk. Förmodligen både på grund av jobbig hosta och för att han är så trött pga sjukdomen. Nu sover han men jag hör hur han hostar lite då och då. Så jag är inställd på en ganska vaken natt. Jag har ju min lediga fredag imorrn så då ska vi koncentrera oss på att bli friska :)

Läkaren på vårdcentralen var måttligt road av att vi ramlade in 15 minuter innan han skulle få gå hem. Så det första han sa till oss var att dom faktiskt stängde om kl 17, om 15 minuter. Vi blev ju ditskickade av sjukvårdsuppl. så det kan inte vi rå för såklart. Vilket han förstod men han hade en lång utläggning om det iaf. Ja det måste ta emot att hjälpa en 15 månaders kille som har svårt att andas när man faktiskt slutar om 15 minuter och vill hem...
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0