Glöm inte uppskatta det du har


Vilken tacksamhet jag känner över att kunna känna trygghet i landet där jag bor. Visst klagar jag över människorna som styr vårt land ibland och över att maten på jobbet kan vara bra äcklig, det har snöat tillräckligt nu och jag önskar att jag hade familj och vänner lite närmare. Jag klagar ibland. Men när jag läser om vad som händer i Libyen och Japan känner jag tacksamhet. Tänk vad många oskyldiga människor som får sätta livet till helt i onödan och det är så många människor som är utan mat, hus och kläder, barn som har blivit föräldralösa och många letar och hoppas fortfarande på att hitta sina anhöriga. Vi har det bra här i Sverige och vi måste uppskatta det. Vi kommer fortsätta gnälla över våra bekymmer men vi får inte glömma att känna tacksamhet över hur bra vi faktiskt har det!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0