En dag med nyttigheter


Det har minsann varit en hyfsat produktiv dag idag måste jag säga. Började lite väl tidigt vid 05.50 när en liten kille tyckte det fick räcka med sovande. Men det är alltid lättare att gå upp när man vet att nästa morgon är det sovmorgon.

Sen tog jag tag i vår jäkla röra här hemma. Fredrik har ju varit borta mycket denna veckan och jag hinner inte städa så mycket som jag borde då. Men i förmiddags så fick jag det mesta gjort och det var en stor lättnad. Fy farao vad den 2 åring kan stöka till det. Leksaker precis överallt och för att inte tala om alla smulor som knastrar så gottit under ens fötter.... Jag är ingen pedant men jag önskar att jag var det!!!

Efter en massa städ så tog jag en skön promenad. Slet på mig alla ytterkläder och kommer ut på trappan: reeeeegn. Nästan att jag gick in igen men när jag ändå var påklädd så kunde jag lika gärna masa mig runt. Duggade bara lite och det var friskt i luften. Jag älskar tystnaden när man är ute och går. Det är mitt sätt att ladda batterierna. För att inte tala om alla diskussioner som jag har med mig själv om allt möjligt. Tror att många känner igen sig i det. Gudars vad många bekymmer man kan lösa under en promenad!

Sen kom Emmie hit. Vi hade planerat in en bakdag. Jag har velat baka hur länge som helst men jag kommer aldrig till skott. Det jobbigaste med att baka tycker jag är att det blir sådan jäkla röra i köket. Varenda bakpinal åker ju fram och det är möjigt och kladdigt överallt. Uschiannamäj!! Men är man två så kan man ju hjälpas åt med all röra oxå :) Så vi bakade kardemummabullar och kolasnittar. Inget av det såg ut som det skulle men det blev gott ändå. Men alla ni som äter med ögonen får inte komma hit på fika!
Emmie kommer imorgon igen och då ska vi baka lite till. Här ska frysarna fyllas och sen ska det bjudas på fika till höger och vänster.

Hjärtligt välkomna!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0