Går det att kompromissa?


Har ni sett "Drömmen om ett barn" som går på tv 3 på torsdagar? Jag såg det igår. Vilka kämpar dom är. Jag kan inte föreställa mig hur de känner sig i deras kamp om att få ett barn. Att gå igenom IVF om och om igen och hela tiden få ett negativt svar. Eller de som måste gå igenom ett missfall. Jag vet hur det är att längta efter ett barn men vi behövde inte gå igenom allt det där. Det gick "lätt" för oss. Oron för missfall fanns där hela tiden men vi behövde inte gå igenom det heller och det är jag väldigt tacksam för. Jag vet inte hur man klarar en sådan sak. För mig är det en bebis i magen så fort det är ett plus på stickan. Att förlora den bebisen.... nej jag kan inte föreställa mig hur det är.

Vi har en underbar son här hemma. Men det har jag tjatat om sedan dagen han föddes så det visste ni redan. Jag är otroligt tacksam för att vi har honom. Jag älskar att vara mamma till Liam! Jag vill ge honom ett syskon. Jag vill ha ett barn till. Det finns inget jag vill mer. Jag drömmer om det varje dag, flera gånger varje dag. Drömmer! Fredrik drömmer inte om det. Han är nöjd. Den enda person som kan neka mig fler barn är Fredrik och han är mycket tveksam till fler barn. Jag vet att jag ska vara glad över Liam men jag är ändå förkrossad. Att tycka så olika om en sådan stor sak är skitjobbigt. Vi har inte bestämt hur vi ska göra så hoppet är inte släckt än. Only time will tell. Men hur kompromissar man? Hur hittar man en lösning på detta? Vem ska "ge sig"? Ja, hur fan löser vi detta utan att krascha?

<3

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, hur tusan gör man?? Har inte funderat så mycket på det innan men det är verkligen en knivig situation... Hoppas verkligen ni kommer på en lösning för usch o gå o tänka på det här hela tiden...

2011-10-29 @ 00:06:28
Postat av: Emma

Känner med dig Elin. Jag tror att våra hormoner spelar stor roll också. Tänk om vi kunde föra över lite sådant till herrarna?! Jag hoppas att det löser sig och att ni kan kompromissa! När jag och Robert diskuterar detta frågar jag honom alltid om han hade velat vara utan sina syskon, jag menar, det är ju också för det barn som redan finns skull man också skaffar ett syskon. Tycker jag. Ha det gott kram emma

2011-10-29 @ 06:48:45
Postat av: Elin

Ja usch så jobbigt!! Jag har ju två fina killar här hemma men har alltid kännt att jag ska ha tre barn. Nånstans har jag väl tänkt att vi får väl se...men efter Theo är jag än mer övertygad. Jag vill ha en till... Kan inte föreställa mig tankarna ni brottas med, för jag vet hur övertygad jag är om ett barn till å om nån skulle säga nej vet jag inte alls hur jag skulle reagera...

2011-10-29 @ 08:04:12
Postat av: Anonym

Tänker på dig vännen, det vet du! Finns här om du behöver prata. kraaamar

2011-10-30 @ 14:32:31


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0