Sista veckan i Oktober


En ganska intensiv vecka har nått sitt slut. Det känns som att jag gått på högvarv hela denna veckan, både på jobbet och på hemmaplan. Det ska bli skönt att få varva ner i helgen. Jag tror jag har en förkylning på gång och den ska jag försöka bromsa och utplåna under helgen. Någon som har något bra tips om hur jag ska lyckas med detta??

I måndags var det föräldramöte på Liams förskola. Emmie hoppade in som barnvakt så att vi kunde gå båda två. Jag såg fram att få se vad de hittar på under dagarna, om det är något speciellt tema igång osv. Tyvärr så var det inget sådant som vi fick reda på. Rektorn stod och pratade om den reviderade läroplanen och om skollagen. Eftersom jag jobbar på förskola så tycker jag inte det var något nytt. Sen pratade Liam ena fröken lite mer praktiska grejer och sen fick vi gå runt och titta på avdelningen. Kul men jag hade velat få veta mer. Vi ska på utvecklingssamtal på onsdag och då ska jag fråga lite mer. Fredrik ville oxå veta mer rent praktiskt var de gör om dagarna.

Vi hade föräldramöte på "min" förskola igår. Vi hade det i drop in form och föräldrarna fick komma när de ville under kvällen. Allt gick smärtfritt. Jag gillar inte riktigt sådana tillställningarna men igår var det väldigt avslappnat. Vi visade upp allt vi håller på med i varje rum. Jag hade fixat ihop bildspel för att visa vad vi gjort under terminen. Allt var lyckat och uppskattat :)

Jag har även börjat med min första inskolning. En liten tjej som började igår. Allt går fint hittills och det är så roligt att få göra det. Det är lite pirrigt oxå på något vis. Jag vill ju att det ska gå smidigt och smärtfritt för lilla tösen och hennes föräldrar. So far so good. Blir mer allvar nästa vecka :)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0