Tjejmilen

Tjejmilen, ja, vad ska jag skriva. Jag var taggad så fort jag slog upp ögonen. Jag såg verkligen fram mot att få springa. Både för upplevelsen, för det är rätt häftigt när över 30 000 brudar samlas, är taggade till max och har jäkligt roligt. Men oxå för att se hur jag skulle klara det. Att jag skulle klara att springa hela milen tvivlade jag aldrig på. Jag är för jäkla envis och stolt för att börja gå när jag har bestämt att jag skulle springa. Men jag visste inte hur jag låg till tidmässigt eftersom jag inte sprungit en hel mil när jag tränat.
När man kommer till start och målområdet så kan man verkligen känna en otroligt glad och positiv stämning. Alla är så glada och upprymda. Det kan ju tyckas konstigt när man har en hel mil av svett och slit framför sig :P Men det är häftigt och man känner gemenskap med alla de andra brudarna tycker jag.
Väl vid starten så strulade det lite. När det är så många som ska starta och bara finns 15 startgrupper så kan det lätt bli rörigt. Vi hade bestämt att vi skulle starta i grupp 7 som var för de som klarar rundan på 61-69 minuter. Men vi hamnade helt fel i detta hav av människor. Så vi fick starta i grupp 10. Inget att göra åt.
Så jag satte musiken i iPhonen och startade Runkeeper och sen begav jag mig.
Man får räkna med att det är knökat hela rundan. Förra gången vi sprang kändes det rätt värdelöst för då kom man verkligen knappt fram men denna gången gick det väldigt smidigt trots alla människor. Det första 5 km var lite sega på något vis. Kändes som jag sprang längre. Vet inte om det är för att den rundan är rätt så backig medan min träningsrunda är helt platt. Blir såklart tuffare då. Men efter 5 km gick det mycket lättare och de sista 3 km ökade jag på stegen ordentligt. Flög fram sista km :) När man väl korsar mållinjen känner man sig som Hulken, oövervinnerlig :)
Jag är så stolt över att jag gjorde det och det gjorde mig så taggad!!!
Så ni som funderar på att springa nästa år, GÖR DET!! Det är roligt, jag lovar :) Det är oxå roligt att träna inför något. Det gör träningen roligare och lättare!
Två duktiga brudar som tagit vars en medalj minsann :)
Jag är sjukt nöjd!!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0