Varför inte misshandel?


Det blir en väldigt kort jobbvecka för mig denna veckan. Jag har mått rätt så risigt idag oxå så jag blir hemma imorgon oxå. Känns lite B eftersom jag vet att vi har väldigt svårt att få tag i vikarier just nu. Vilket inte är speciellt konstigt med a-kassans regler men jag tycker det borde finnas några fler som vill hoppa in. Men nu är jag sjuk så då får jag faktiskt strunta i vikariebekymret.

Såg ni hollywood-fruar igår? Jag tittar ju på alla sådana program så självklart tittade jag på det. Dagens snackis är ju hur farao Isabel Adrian kan utsätta sin lilla 1-åring för den smärtan och skräcken som hon upplever när de tar hål i hennes öron. Jag var helt förfärad och höll på att börja gråta när jag såg det. Usch, den lilla tösen vet ju inte alls som väntar och sen bara PANG så trycker han igenom en vass jävla grej rätt genom örat. Vilken smärta och chock det måste vara. Går att jämföra med vaccinationerna på bvc. Samma chock för ungen där, skillnaden och såklart att vaccinationen är för barnets bästa. Piercing i öronen kan man få välja själv när man är så pass stor att man vet vad det innebär, inte när en vuxen människa håller fast en och en annan piecar e under tvång. Det borde ses som misshandel tycker jag.
Kommentarer
Postat av: Emma

Kan inte annat än att hålla med.

2011-09-07 @ 05:04:16


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0