Ultraljud


Igår var det dax för det efterlängtade ultraljudet. Äntligen skulle vi få se på lille bebisen och få veta hur allt verkade. Behöver jag nämna att jag var lite pirrig och spänd inför mötet med bebisen :) Det är verkligen dubbla känslor tycker jag. Ultraljudet är ju till för att se om det är en frisk bebis och även ta reda på mer exakt när bebisen ska komma ut. Men som förälder är det ju det att man vill få se bebisen. Det gör hela graviditeten lite verkligare på något vis. Man ser fram mot ultraljudet med glädje men samtidigt är det grymt nervöst. Tänk om barnmorskan ser något som inte står rätt till. Usch!

Så fort jag fått se hjärtat och hur det slog så lugnade jag mig. Sen tar det en bra stund innan man får veta om allt ser bra ut. Allt undersöks noggrant. Igår såg allt bra ut och vi kom ut ur sjukhuset lättade och med två fina bilder på bebisen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0