Löning.... för vissa!


Det pratas om löning idag. Pengar som trillar in och saker som ska köpas. Jag har nu varit arbetslös i nästan två månader men har inte fått ett öre från a-kassa ännu. Hur klarar man sig om man lever ensam? Två månader utan pengar är en lång tid när man har räkningar och lån som ska betalas och helst ska man ha mat på bordet oxå. Låna pengar går ju men det är rätt mycket pengar att låna.

Jag hade turen som sparat semesterdagar som jag fick ut i pengar en månad efter att jag slutat. Sen att Fredrik tjänar bra och även fått en hel del extra nu i sommar. Det har funkat bra men när fan ska jag få pengar? Hur kan bara handläggningstiden vara 2 veckor?! Varför tar det sån tid att titta i mina papper och räkna ut vad jag ska få? Dåligt!

Det går ingen nöd på oss.... än! Men tänk dom som inte klarar den väntan... Hur löser man det?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0