och snön bara smälter bort

 
Över en natt så var all vår snö borta. Kanske inte riktigt allt men det går inte längre att åka pulka eftersom backen nu är blottad och grön. Känns lite tidigt. Men det ska väk hinna snöa lite till innan denna vintern är slut. Samtidigt är det ju väldigt kluvet det där med snö. Jag vill ha det för att Liam tycker det är kul. Vi vill kunna åka "motorpulka" och tumla runt i snön.... så länge framkomligheten på vägarna är fin..... samtidigt som vi vill kunna åka pulka till och från dagis.... aldrig får man vara riktigt nöjd.
 
Idag gjorde jag något jag inte har gjort sedan i juni, då gravid i vecka 27. Jag tog en löptur. Vilken frihetskänsla det gav. Att bara dra på skorna och bege sig av. Jag trodde det skulle vara fruktansvärt jobbigt men det kändes som att jag flög fram. Målet var att ta mig runt på två ben. Det gick. 4,6 km på 29 minuter. Jag är jättenöjd men visst önskar jag att det var 5 km på 29 min :) Men, eftersom jag inte sprungit på ett halvår och födde barn för mindre än tre månader sedan så kan jag inte vara annat är sjukt stolt!! Bra avslut på 2012 :)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0