Prinsen

Maskerad och utklädning har aldrig varit min grej. Inte ens när jag var liten tror jag. Men idag fick jag bita i det sura och slänga på mig min mantel och krona. Jag fick bli en prins idag. Nu är det ju inte så att jag gick omkring här hemma och lekte prins utan det var maskerad på jobbet med alla kidsen och fröknarna. Barnen tyckte verkligen att det var konstigt att jag var en prins och inte en prinsessa. Roligt att bryta lite mönster och visa att det går att göra på annat sätt :)

Jag skulle egentligen varit ledig idag men när alla barnen är inbjudna så måste vi vara alla fröknar. Så jag jobbade tre timmar idag och sen tog jag helg. Får väl se hur denna helg blir med en Fredrik som är magsjuk. Verkar inte som att vi ska få vara friska riktigt än. Får hoppas Liam och jag klarar oss denna gången!! Detta året har ju inte startat så bra när det gäller sjukfrånvaro/vab. Tror vi varit sjuka 5 av 8 veckor redan. Men då kan det väl bara bli bättre nu :)

Min prinsoutfit dårå: Fredriks stora skjorta, mantel, krona, fluga av rött band, vita strumpbyxor, trekvarts byxa i velour, stövlar, flätat skärp. Enkelt men det funkade :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0