Varför duger jag inte


Denna stress och nervositet som härjat i min kropp under veckan har äntligen flugit sin kos och jag kan med gott samvete och lugnt inre gosa ner mig i soffan med täcke och Gordon Ramsey. Jag har haft en bra vecka och avslutningen på denna vecka var befriande.

Idag var dagen D. Dagen som jag förberett mig inför ett bra tag. Ja man skulle ju kunna tro att jag skulle göra en djupintervju med Obama. Inte riktigt men bara ett snäpp ifrån. Jag hade medarbetarsamtal med min chef. Vissa kanske bara rycker på axlarna och himlar med ögonen över att jag stressat upp mig på grund av det. Men jag tycker sådant är jättetufft. Vi fick en enkät som vi skulle fylla i. Det kan jag tycka är värre än att bara få frågor vid mötet. Då stressar jag upp mig och ifrågasätter min egen kompetens. Jag tror att det jag skriver inte duger och att alla andra är bättre och smartare än vad jag är.

Varför tänker jag så? Varför duger jag inte enligt mig själv? Jag behöver verkligen jobba på det!

Så hur gick samtalet då? Det gick jättebra. Jag sa till chefen att jag varit supernervös inför detta så när vi avslutade mötet så sa hon: Det där var väl inte så farligt ändå Elin? Det här klarade du bra! En bra chef vet hur man höjer sina anställda :)

Nu är jag stolt över mig själv och kan med gott samvete ta helg.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0