Idag har vi lyssnat på bebis


Efter jobb och dagis så åkte jag och Liam till MVC och min barnmorska. Dags att ta blodprov ännu en gång och jag som tidigare tyckt att det varit väldigt obehagligt är nu hur lugn som helst. Väljer fortfarande att ligga ner men det är mest en försiktighetsåtgärd. Tror inte att jag skulle va kna på golvet med fötterna högt upp i luften (vilket ju har hänt) men det gör mig lugn att ligga ner och fokusera på andningen.

Sf-måttet (måttet på livmodern) var idag, i vecka 26, 25 cm. När jag bläddrade tillbaka i bloggen så kunde jag se att det är exakt samma som med Liam i magen. Då låg Liams hjärtljud på 132 och septemberbebis låg idag på 148 ungefär. Går man efter hjärtljud så är det en kille där inne, precis som denna morsan tror :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0