Maktlösheten är tung

Klickade mig in på aftonbladet.se för att uppdatera mig lite. Första rubriken jag ser ger min rysningar, inte av den bra sorten ska tilläggas. "Skulle döda dagisbarn". Så stod det. Jag har nu en klump i magen! Det finns människor som inte skulle tveka att gå in på ett dagis och göra hemska saker. Någon skulle kunna utsätta mitt barn för våld. Planerat eller oplanerat. Detta var något som denna person planerade. Hade köpt vapen och gick förbi dagiset dagligen för att lära sig rutinerna. Personen är ju inte frisk och ville till och med bli inlagd, detta skulle bli hans väg dit.
För en frisk människa är detta så jäkla svårt att greppa. Att känna ett begär att döda någon, speciellt barn. Jag kan inte skydda mitt barn mot allt. Det är omöjligt. Vår värld är farlig men det vet inte barn. Det ska dom inte veta heller. Men som förälder har jag lärt mig att man måste leva med att vara maktlös mot omvärlden. Vad som helst kan hända. Den maktlösheten är tung att bära. Idag blev den mer påtaglig!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0