Besök nummer 1


Det var inte besök nummer 1 hos barnmorskan igår men det känns som att det är först nu som det sätter igång. Hälsosamtal och inskrivning är bara lite förarbete.

Jag hade Liam med mig igår till barnmorskan och på vägen dit berättade jag för honom vad det var vi skulle göra där. Han tyckte det var spännande att vi skulle få lyssna på bebisen men tyckte att vi skulle tittar på bebisen oxå. Jag kunde ju inte annat än hålla med men sa att det går inte att se bebisen. Inte här iaf.

Liam lyssnade uppmärksamt på bebisen hjärta och när vi slutat lyssna så så han att han tyckte att bebisen lät som en tåg. Hmmm, ja varför inte ;)

Jag tyckte nog det var minst lika spännande som Liam tyckte. Att få höra det där lilla minihjärtat picka på är precis lika häftigt varje gång. Och varje gång är det nervöst innan barnmorskan hittar minihjärtat. Igår lät allt fint och både jag och Liam gick därifrån helnöjda :)

Besök fram till 25 september är bokade. Då behöver vi inte tänka på det :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0