Fixar jag landet?


Söndagkvällen har infunnit sig och efter en riktigt fin helg så kan jag inte vara annat än nöjd och belåten. Liam har ju varit hos farmor och farfar hela helgen och vi har fått många mms där det visar tydligt att killen har haft en bra helg han oxå. Att få åka till "de gamla" (som Liam kallar dem, det är Fredriks mormor och morfar) är det bland det bästa som finns just nu.



Fredrik har varit som en liten arbetsmyra hela helgen. Han håller på att piffa utsidan av vårt garage och det har varit fullt ös där ute hela tiden i stort sett. Jag kan inte påstå att jag har hållt samma tempo men jag har väl varit lite vettig skulle jag tro.
Jag har vågat ge mig på att fixa ett miniträdgårdsland. Jag har de mest ogröna fingrar som går att ha men jag tycker tanken på att påta i ett litet land och att få äta egenodlade grönsaker är lite roligt. Så igår satte jag små frön. Morötter, gräslök och sallad blev det. Får börja i liten skala och se om det går vägen. Jag skulle vilja ha lite mer men det får bli när jag har lärt mig mer om alltihop.

Jag och Liam fortsätter helgen lite till. Imorrn är det stängningsdag på Liam förskola så vi ska vara hemma. Får se vad vi hittar på. Vi hoppas iaf på fint väder så vi kan vara ute.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0