Graviditetens big NO NO


Det är märkligt att vara gravid. Inte bara det att det faktiskt växer en liten människa i min kropp. Lite alienkänsla över det. Men det jag tänker på är hur ens kropp helt plötsligt blir till allmän beskådning och bedömning. Jag vet inte hur många gånger under en dag som människor synar mig. Inte bara magen utan det är verkligen hela paketet. Och det görs inte i smyg utan helt öppet.

Sen är det även frågan: Hur mycket har du gått upp??
Varför i hela friden frågar man det? Varför vill man veta? För att kunna götta sig i någon annans viktuppgång? Jag har fått den frågan flera gånger redan och jag börjar undra om det ser ut som att jag har gått upp massor och att det är därför folk frågar. För att se om det dom ser är rätt lixom. Jag tycker det är en oförskämd fråga. Inte tusan skulle man fråga en ogravid person det. Man kan väl tänka sig för lite. Jag vill kanske inte dela med mig av det.
Jag har ännu inte vägt mig, inte på mvc heller, och jag kommer inte göra det heller. Jag orkar inte med den stressen och pressen som det medför. Jag har inte problem med min vikt, inte alls. Men just när man är gravid så tycker jag det blir en sådan hysteri. Jag vågar vägra vågen! :)

Magklappen! Vad är det med folk och klappen på magen? Jag ryser av bara tanken. Fråga först!!! Släkt och nära vänner kan väl vara ok men sen får det minsann räcka. Annars kan jag ju börja ta betalt.

Det känns som att man är till allmänhetens förfogande och att allt är tillåtet för att man är gravid.
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0