Barnbubbla


Hej från bebisbubblan. Eller kanske skulle kalla det barnbubblan. Här hemma försöker vi nämligen hålla en bebis och ett barn helt nöjda dagarna igenom. Det är ett litet pussel det där. Att komma in i bebismode igen var ganska enkelt. Det som vi tänker mycket på är att Liam inte ska känna sig bortglömd eller utbytt. Ibland så känns det som att vi är lite smått överdrivna i vår iver att ge Liam det han behöver. Samtidigt vill vi att det ska kännas som vanligt för honom.

Det känns som att han tar det bra även om han ibland blir lite sotis. När jag ammar Vera så kommer Liam och ska sitta i mitt knä och vill att jag tar bort Vera så han kan få plats. Sen blir han arg när jag säger att hon måste få äta färdigt först men att han gärna får sitta bredvid.
Annars bryr han sig inte jättemycket om henne. Hon får en klapp ibland bara :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0