Mot sjukhuset


När barnmorskan mätte magen idag så hade den inte växt alls. Förra veckan var den 37 cm och idag 35 cm. Inte så idealiskt! Hon förklarade att det behöver inte vara något fel men det måste kollas upp. Så nu har vi fått tid på sjukhuset imorrn och där ska dom kolla bebisen ordentligt med ctg och ultraljud. Är allt bra så får vi åka hem igen och vänta lite till. Om något är fel så sätts jag igång. Jag fick höra hjärtljuden idag så jag vet att bebisen mår bra. Men det kan vara att den inte får tillräckligt med näring längre. Då får den komma ut såklart.
Den här ovissheten är ju olidlig. Jag är inte så orolig utan det är snarare så att jag vill veta vad som gäller. Igångsättning eller mer väntan.
Men det känns skönt att dom tar det på allvar och att vi fick tid så snabbt. Känns tryggt!!

Så nu ska bbväskan packas färdigt och tas med imorrn. Det känns ordentligt knasigt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0