En förbannad höggravid kvinna

 
Ibland är det inte bra att vara en envis suris. Vissa stunder kommer det väl till pass men igår var inte en sådan. Jag har ju skrivit förut om att jag befinner mig i en trötthetsbubbla som det inte går att sticka hål på. Så är det fortfarande. Huset behövdes städas ordentligt men inget hände. Och med "inget hände" menar jag: Fredrik tog inte tag i det!! Jag är ju inte förlamad så nog kan jag städa men jag tycker nog att han kan dra det tyngsta lasset. 
 
Men så blev det inte utan han for iväg på bandy och där stod jag i röran. Så, förbannad, sur och arg så ser jag till att städa hela huset. Dammtorka, plocka, dammsuga, våttorka golv och fixa med tvättberget. Det tog mig två timmar och under hela den tiden så förbannade jag min karl och läste besvärjelser över honom och tyckte jävligt synd om mig själv. En höggravid kvinna ska kunna sitta i soffan mest hela tiden. 
 
Mitt städande resulterade i en natt med rygg-och benont. Vilket jag varit förskonad från under den senaste veckan i stort sett. 
 
Men Fredrik förstod sin tabbe och belönade mig med choklad och en massa beröm. Men han ska nog få höra detta några gånger till.... :)
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0