John eller Jane?

 
Det var jag som "kom på" namnet Liam när vi var gravida första gången. Det var då och är fortfarande ett av de namn som jag tycker är absolut finast när det kommer till pojknamn. Fredrik var inte med på det namnet till att börja med men någon gång under graviditeten så gav han med sig och Liam fick heta Liam innan han ens tittat ut. Så det namnvalet gick hyfsat smidigt, fast vi hade våra duster innan vi bestämt oss.
 
Denna gången känns det hopplöst. Eller svårt iaf. Jag har några namn som jag verkligen känner starkt för men som Fredrik dissar helt. Det händer att han kommer med egna förslag men vi har så jäkla olika smak när det gäller namn så ibland vet jag inte om han driver med mig eller menar allvar. Ungen måste inte vara döpt innan den har anlänt men det hade varit skönt att ha några namn som vi iaf var lite eniga om och sedan se vilket vi tycker passar bäst. Men så kommer det inte bli tydligen. 
 
Det var någon, inga namn nämnda, som tyckte att eftersom jag valde sist så är det Fredriks tur denna gången. Jag räknar inte denna personen som riktigt frisk längre :P Det kan ju gå hur som helst då haha.
 
Jag vet ju att vi kommer att enas om något namn till slut (eller så blir det en John/Jane Doe) men vägen dit känns lååång och snårig. 
 
Så är det någon som har några namnförslag så är det bara att klämma ut dom, dom är varmt välkomna :) 
Kommentarer
Postat av: Sandra

Snart e de dags, snart e de dags, SNART E DE DAGS =) Nervös? Hela jag blir pirrig av förväntan o väntan på erat lilla troll =) Börjar du känna något? Skulle ju kunna dra igång när som ju.... Oj vad jag går upp i varv över er just nu =) Jaja, sannsar mig nog snart. Det här med namn har en del förslag så håll i hatten: Charlie (min favvo på en gosse så om inte hence stått ivägen för det....)Vincent, Simon, Alve, Love, Vilgot, Vidar... Men eftersom jag tror det blir en liten tös känns ovan helt oviktigt =) o jag lägger hela min tilltro till Ellen =) Liam & Ellen....fiiiint =D
Ha de gott o VILA massa, så fort du bara kan o hälst lite oftare.
KRAAAAMAR

2012-09-05 @ 20:35:38


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0