Någon som vet svaret?

 
Är det fel av mig att tycka att det är lite skönt att inte ha Fredrik hemma? Jag skulle ju såklart inte vilja ha honom borta jämt men så här 2-3 dagar i veckan är rätt nice. På kvällarna, efter att barnen har nattats, och jag får sitta i lugn och ro framför tvn, det är så skönt. Ensamhet är skönt i små doser. 
Men vet ni vad som är det absolut bästa med att Fredrik inte är hemma? Här är inte alls lika stökigt. Märkligt egentlign. Man kan ju tycka att med två vuxna hemma, två vuxna som kan hjälpas åt, så borde det vara mer städat än när jag är själv. Men icke. Det är snarare så att den ene vuxna (moi) då istället har tre att städa upp efter. 
Sen är det så oxå att när jag är själv med kidsen så hoppas jag ju inte på att den andre ska göra något. Jag går inte och väntar på att han ska göra något vettigt. Jag gör det själv direkt för jag vet ju att Liam gillar inte att städa och Vera är mer av en "smulanerhelahuset"-tjej. 
 
Så vad är då egentligen fördelerna med att ha Fredrik hemma...... ?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0