En minnenas tur

 
När vi är hemma i Skåne så är det alltid kul att åka igenom kära Vinslöv, byn där vi växte upp. Mamma och pappa bor ju numer i Hässleholm, som ligger 1 mil från Vinslöv. Vi kör alltid förbi vårt hus där jag bodde från det att hag föddes till att jag flyttade upp hit till Skaraborg. Under mi uppväxt har huset alltid varit blått, dock ommålat i olika nyanser. Nu verkar det som att det bor en barnfamilj där, studsmattan i trädgården tyder på det.
 
Sen kör vi ner i byn. Runt torget och förbi "Grevens", pressbyrån. Det var en rundlagd mycket trevlig man som hade den. Han lever inte längre och nu hette det Ewe`s någonting. Vi tar varvet i byn och sen åker vi förbi ICA som ser så mycket modernare ut nu än vad det gjorde när jag var lite. Tror det är en Supermarket nu till och med ;)
Förbi vår gamla skola kör vi oxå. Och sporthallen där jag spenderat många timmar spelandes handboll. Nu ligger där en stor förskola intill.
Som Emmie sa: byn känns öde. Inte alls livfull och full av människor som jag mer minns den. Det känns som att den håller sig fast för allt vad tyget håller. Men jag undrar lite hur länge Vinslöv kommer finnas på kartan. För alltid hoppas jag så jag åka därigenom och minnnas. 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0