Matrester i skägget

 
En Leo med frukostrester kvar i skägget.
Att vår lille jägare inte kan låta bli fåglarna!!
 
Nu känns det verkligen som att sommaren har övergett oss för det här året. Trots att solen kämpar sig fram bakom molnen så är det en kall vind som sveper förbi. Är sommaren verkligen slut redan? Att den alltid ska svepa förbi i sådan fart. Sommar i 6 månader är något som jag röstar för. Jag tycker om att bo i ett land som bjuder på alla årstider men det måste ju inte vara jämnt fördelat. Lite mer sommar hade helt klart inte skadat alls!
 
Igår fick Liam sig en välbehövlig klippning. Vi åker alltid till samma ställe för där känner han igen stället och de som klipper honom. Det brukar alltid gå bra och utan några hinder. Men igår var han inte alls på humör. Jag fick muta med allt möjligt för att han skulle slå ner rumpan i frisörstolen. Sen såg han allt annat än glad ut när frisören gjorde så att han äntligen kan se igen. Efter halva klippningen tittar Liam på mig: Mamma, jag tycker att hon är färdig nu! Kom så köper vi glass! Då hade hon klippt en sida! 
Som tur är så är hon effektiv och klipper snabbt men bra. Så han slapp plågas i stolen så länge och hon fick klippa färdigt :)
 
Efter förskolan idag så ska vi besöka biblioteket. Dags för Liam att lämna tillbaka lite böcker och hitta några nya. Det är inte helt lätt att få honom till att låna andra böcker än bilböcker och liknande. Så vi brukar välja några var. Det är ju trots allt mamma och pappa som sen ska läsa böckerna ;)
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0