Julafton i Lovene

 
 
Oj Oj Oj, tunga ögon i soffan ikväll. Julfirande kan verkligen suga ur en all energi. På ett bra sätt naturligtvis. Julen är det bästa på hela året enligt mig så jag klagar absolut inte. Det positiva med att fira jul i Skåne (förutom såklart får fira med min familj) så är det att det blir två julaftnar :) Det kan ju inte vara negativt lixom haha. 
 
Så idag har vi varit hos Fredriks föräldrar och firat julafton. Julmat, tomtegröt, julklappar, tomte och allt annat som hör julafton till såklart. Så mysigt och trevligt. Julafton blir ju snäppet ännu roligare när man är förälder. Att få se Liams lycka när han fick syn på klapparna under granen och sedan hans längtan efter att tomten skulle komma, det är oslagbart! Det är så att jag längtar tillbaka till när jag själv var liten och gick och väntade och längtade. 
 
Vera var dock inget fans av den gamle mannen i rött. Först såg hon ut som en fågelholk och sedan när det obligatiska sitta-i-tomtens.knä.fotot skulle tas, då insåg Vera att mannen i rött var en lömsk och ond man och hom satte igång både mistlur och kran. Vår lilla tuffing kan minsann oxå vara lite ynklig och liten ibland ;) 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0