Julfint kräver tålamod... och pinnar

 
En dag sent tändes ljuset här hemma.
En brist på blockljus satte käppar i (h)julen
 
Veras nya hobby är nu för tiden att klättra upp i soffan och sen springa i den som en tok. Vilket idag resulterade i ett tramp utanför och pang ner i golvet. Då kan man ju tycka att hon lärde sig att det inte är en bra idé att rusa omkring i soffan. Nope, det har inte slagit henne än! Envisa unge!! 
 
Dagen idag har varit lugn så lugn. Fredrik har varit hemma för han är sjuker så jag och Vera har haft lite sällskap. Ett ganska osocialt sällskap men ändå :P Jag planterade lite julefint i en fönsterlåda förut. Lådan har varit lite skruttig ett tag men ändå duglig. PANG så brakade den ner när jag precis hade hängt upp den. Julfint och jord överallt. Suck! Jag svor så jag blev svart i munn varpå Liam tittar storögt på mig och säger: Mamma, jag tycker vi går in nu... Med pinnar, lite sten och tålamod så fick jag ihop allt igen. Sen ger jag inga garantier för att den klarar en hel vinter höhö. 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0