Det har hänt en del på 60 år

 
Min farmor berättade för mig häromdagen om en liten händelse när min pappa var liten. Då var farmor sjuk men behövde handla. Men hon kunde ju inte ta sig någonstans. Då säger min pappa, då 3 år gammal, att han kan gå och handla. Sagt och gjort, 3 åringen sticker iväg till affären och kommer hem med mjölken.
 
Min farmor kunde alltså skicka iväg min då 3 åriga pappa till affären för att köpa mjölk. Det finns ju inte på kartan idag att vi skulle skicka Liam till affären själv. Inte ens om vi bodde granne med den. Jag är rätt säker på att Liam skulle klarat det rätt bra om vi hade bott nära affären. Han hade nog gjort det med glädje dessutom. Så det hade inte varit bekymret. Snarare det att någon skulle vilja honom illa när han gått där alldeles allena. Någon hade sett sin chans... Usch! Jobbiga tanke. 
 
Ja det har hänt en del på 60 år....... 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0