Onda ögat funkade idag

 
Jag hade tur igår. Fredrik kom hem och var som en solstråle (trots knäont) och han fick upp mitt humör en bit. Tröttheten kunde han inte lösa åt mig men efter att jag ätit ordentligt så kom orken tillbaka igen. Att äta frukost och middag bara är kanske inte att rekommendera precis. Men ibland hinner jag inte riktigt med och vips så har hela dagen gått! Två kids tar mycket tid och vill man även ha ett städat hem, mat på bordet när Fredrik kommer hem, träna och umgås med folk.... ja det är inte lätt att hinna med allt alltid. 
 
Men idag har Vera varit en snäll bebis och lytt mig. Hon försökte göra lite revolt efter promenaden och vakna direkt när vagnen var parkerad på altanen men hon kände nog att jag gav henne onda ögat för hon somnade om igen. Så nu har jag hunnit med disk, tvätt och städning och nu har jag kunnat sitta och slappa i soffan en stund. Snart dags för lite lunch oxå. Härligt när det finns rester att ta till och ännu härligare när det är något så gott som bakad potatis!! Energi!!
Sen kan tösa vakna :)
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0