Personbästa!

 
Jag kan inte påstå att jag var så där fasligt peppad när jag drog till gymmet imorse. Men eftersom jag har som mål att träna minst 3 gånger i veckan så var jag så illa tvungen. Jag satte upp som mål att springa 5 km på under 30 minuter. Det var ett bra tag sedan jag klarade det. Efter det hade jag planerat in en halvtimme i easylinegymmet. Lagom för en söndag ansåg jag.
 
Jag slänger alltid överdragströjan över displayen på löpbandet för att jag inte ska tokstirra på tiden hela tiden. Blir så jäkla drygt att springa då. Men jag antar att jag sprungit cirka 15 minuter när jag kände att jag lätt skulle springa längre än de där 5 km. Steget kändes lätt och andningen var med. Skönt! Så jag sprang å sprang å sprang å sprang. När jag tog bort tröjan hade jag sprungit i 53 minuter, nästan 9 km dessutom. Då var det bara att satsa! Upp med hastigheten och höj volymen på musiken. Rätt in i kaklet.... och vidare! 
 
Så, exakt 4 månader efter barnafödande så slår jag personbästa på löpbandet: 1 mil på under en timme. 59,43 minuter för att vara helt exakt. Nöjd? Sjukt nöjd!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0