Vardagliga Irritationsmoment

 
Alla har vi saker som vi stöter på i vardagen som kan reta gallfeber på oss. Vissa saker kan förstöra mitt humör en hel dag. Här kommer några sådana saker:
 
1. Ockupanter.
Tänk dig när du går i affärer. Det är mycket folk och det är kundvagnar och barnvagnar överallt. Kanske kör du någon form av vagn själv. Hur ofta är det inte att det i någon av affärens gångar så har det samlats en klunga med människor som står och pratar med varann. Mitt i gången så att vi som ska förbi måste antingen stryka längs gångens kant eller helt enkelt ta en omväg för att komma vidare. Varför kan inte folk ställa sig vid sidan och prata?
 
2. Streckslickare.
Något jag börjat störa mig på grymt mycket det senaste på grund av att jag har Vera i en sådan bilstol som man ju tar i och ur bilen. Även kallad babyskydd. Denna modellen sätts fast i en grej i bilen och den sitter i fram i vår bil. Det senaste har det hänt flera gånger när vi varit inne och handlat och kommit ut till bilen igen att bilförare har ställt sig så nära vår bil att jag inte fått in Vera i framsätet för jag har inte kunnat öppna bildörren så mycket som det krävs. Hur fan tänker folk då? 
 
3. Byns snöröjare.
Seriöst, i vår by så snöröjs det så jävla dåligt att kommunen borde skämmas. Vissa gånger skiter de i att ploga och sandar bara. Idioti! Ibland när det snöat vågar jag mig knappt ut på vägarna för jag vet inte hur det kommer se ut.
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0