Glad Midsommar

 
Att vakna upp i Skåne är alltid skönt. Semester! Dock så regnar det här och där hemma är det solsken och jättevarmt. Känns som att Skåne skulle kommit upp istället ;) Men hoppet är det sista som lämnar oss och vi hoppas stort på sol i eftermiddag!
 
När jag var liten och min mormor och morfar levde så åkte vi ofta iväg och plockade jordgubbar. Då var det inte tal om att köpa sina jordgubbar utanför ica. Vi hade tänkte att blåsa liv i jordgubbsplockandet i år. Men då får allt vädergudarna skärpa till sig ordentligt. Jag ser ju fram mot att ta med Liam till ett gigantiskt jordgubbsland och låta han äta jordgubbar till det sprutar ur öronen.
 
Kommer ihåg hur mamma alltid var på oss att vi inte skulle äta jordgubbarna utan lägga dom i lådan istället. Men hur ska man kunna låta bli att sluka 1 eller 20 av dessa söta bär :) 
 

Sen var det tal om midsommardans och lek i hembygdsparken. Iaf för mig och Liam. Men som sagt, Vädergudarna får rycka upp sig..... 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0