Ute på "öna"

 
Får väl börja med att gratulera Sverige och alla dess inneboende på nationaldagen. Jag börjaded fundera förut om man brukar fira den... Brukar ni det? Jag kan inte minnas att jag gjort det. Mer troligt att man fångat tillfället att festa till det dagen innan eftersom man då kan ligga och vara bakfull hela nationaldagen... 
 
Det har bjudits på perfekt nationaldagsväder och det har vi njutit av ute på "öna", dvs hos Fredriks mormor och morfar ute på Kållandsö. Man skulle kunna tro att man måste ta sig med båt dit ut. En härlig och mysig färd i skärgården mellan små öar och att man sen lägger till vid en liten brygga på deras alldeles egna ö. Så är inte fallet. Man bumpar över en liten liten liiiiten bro så är man där, typ. Inte mindre mysigt att vara där för det. Jag ville bara inte att ni ska sitta och drömma er bort bland skärgårdarna.... 
 
Vi blev bjudna på god mat (as always) och sen har vi bara suttit och myst. Tänk om vi kunde ha en liten stuga. Att bara få åka iväg över helgen och samla kraft och energi. Bort från allt. Men det är ju inte alltid så fluffigt och rosa. Lika mycket att göra med en stuga som med ett hus. Så hur tusan skulle det gå till. Det skulle inte bli mycket sittande i den där solstolen precis. Men drömma bör man väl göra säger dom som vet.
 
Nu sover kidsen och jag ska slå på tvn. Nu skiter jag i nationaldagen för i år. Nog med firande.
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0