Skidminnen

 
Sitter i detta nu och svettas framför tvn. Men det är inget träningspass jag utför. Oh no. Jag följer Olsson i spåret och jösses vad han kör. Leder med nästan en minut och jag vill säga att detta är avgjort. Men kommentatorerna vill inte alls hålla med mig utan dom väljer att vara pessimister och säger att det händer mycket under sista milen. Pyttsan säger jag om det. 
 
Jag har själv knappt stått på ett par skidor i mitt liv. Men jag kommer ihåg när vi i högstadiet åkte med skolan till Hestra på en friluftsdag. Jag fick låna grejer av en kompis. Så här i efterhand kan jag ju tycka att det är lite crazy att börja med att åka i backe utan att ha stått på skidor förut. Men ung och dum har vi väl allla varit!
Men jag måste påstå att jag var lite av en talang haha. Inta alltför många fadäser om man inte räknar den där jag och Sandra satt i liften och lyckas ramla av den och ut i skogen... men det är inget vi talar högt om nu för tiden haha. 
Sen att jag aldrig lärde mig stanna när backen var slut utan jag fick slänga mig i snön för att få stopp på mig själv det pratar vi inte heller om.... En annan tjej åkte rätt in i en sån kudde som är runt träden vid backarna. Så fatalt gjorde jag ju inte bort mig. 
 
Min BodyCombat instruktör körde Kortvasan förra helgen och kom på plats 144. Behöver jag förklara varför denna kvinna är min idol? Fy fan vilken vinnarskalle hon har. Blir jag ens lite som henne så är jag nöjd!!! 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0