I Forgot My Phone

Den här videon såg jag för några dagar sedan på en blogg. Den är faktiskt rätt skrämmande. Visst är den aningens överdriven (får jag hoppas!!) men sen speglar ändå vårt samhälle rätt bra. Det är så ofta som jag ser föräldrar som är på lekplatsen med sina ungar men ägnar inte ungarna någon uppmärksamhet utan de sitter med näsan i mobilen istället. Jag är absolut en flitig användare av mobilen men jag vet att jag ser till att kontrollera mitt användande när jag är med mina barn eller andra personer. Jag tar absolut foton och lägger upp. Men sen räcker det. När jag är med vänner så är jag med dom. När jag och kidsen gör något, leker eller är iväg tillsammans så fokuserar jag på det. Leka med mobilen kan jag göra vid annat tillfälle. 
 
Lev här och nu, inte genom mobilen. Det är oviktigt hur många du likes du får eller ger och det är inte livsviktigt att kommentera överallt. Det går att göra senare oxå.
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0