Ett mammahjärta krossat

¨Oj, tack för att du köpte en pumpa till mig mamma!¨

Liam blev förtjust när jag berättade för honom att det väntade en pumpa där hemma som vi skulle göra en lykta av. 
Jag trodde det skulle vara bökigt och krånligt men jag och Liam fixade det lätt som en plätt. Han blev så stolt när vi satte ut den på trappan så alla kunde se den! 
Imorse när vi skulle gå till dagis så sa jag tll Liam att han får tända pumpan när han kommer hem från dagis. ¨Nä, jag är dålig på att tända pumpan ¨får jag till svar då. Mitt hjärta krossades där och då. Min pojke är inte dålig på något. Jag vill inte att han ska känna att han inte klarar något eller att han är dålig på något. Jag vill att han ska ha ett bra självförtroende och tro på sig själv och sin förmåga. 
Så vi tog fram tändaren och sen tände vi en fin stor låga och sen blåste vi ut den igen. Tände - blåste ut, tände - blåste ut.... visst kunde han tända. 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0