Besvikelsen var TOTAL

Veckan började 05,30 idag och vi möttes av ett riktigt ruskigt höstväder. Regn, blåst och 10 grader närmare bestämt. Men nu är det sol och klarblå himmel så jag tror att sommaren kämpar för att mota bort hösten lite till. Inte mig emot! 
Idag hade vi en lekdate inplanerad och Liam såg verkligen fram mot den. Tyvärr så fick jag meddela honom när jag hämtade honom dagis att den var inställd. Han blev så besviken och tårarna sprutade. Jag fick muta honom med ett leksaksaffärbesök och då gick det till slut över. Vanligtvis berättar jag inte för honom när vi har saker inplanerade, för att undvika ovanstående. Så det måste jag verkligen tänka på hädanefter!
Nu är han iaf sitt vanliga glada jag igen och vi sitter och myser framför Nicke Nyfiken. Vi är alla lite trötta efter att Vera tyckte det var morgon när vi andra ansåg att det nog skulle gå att sova lite till. Men jag förlät henne ganska omgående. Vera har nämligen sovit sin första natt i egna rummet och hon sov hela natten. Ja då, damen som vanligtvis vaknar på 2 röda och är tvärförbannad sov så sött. Nu vet jag, eftersom jag är en rutinerad morsa, att en gång är verkligen ingen gång (100 gånger är ingen gång när det gäller barn) så det kan bli kalabalik inatt. Only time will tell. Men jag vet iaf att hon kan sova där utan att bli alltför ledsen över att jag inte ligger bredvid henne :) 
Med andra ord så är tösas rum färdigt undrar ni nu såklart.Tjaaaaa, i stort sett. inget stort kvar nu. Dock så är ju rummet väldigt tomt men jag har lite planer för hur där ska se ut. Med lite hjälp från farfar Johnny så ska hon få en superfin bokhylla. Sen kan det ju hända att hon önskar sig lite fint till rummet när hon fyller år :) 
Nu tror jag (efter att ha vädret i luften likt en blodhund) att det är en blöja som behöver bytas... 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0