True BF:S

 
Nu har pappa Fredrik kommit hem igen. Måste ju säga att det det som är positivt med att han är iväg och jobbar i veckorna (förutom hans lönespec.) så är det att han är ledig på fredag och kommer i bästa fall hem tidigt på torsdagen. 
Idag kom han hem vid lunch men då kom han hem till ett tomt hus. Vi hade nämligen struntat i dagis idag, tagit vårt pick och pack och åkt till bästa kompisen Ville. Både Annelie och jag hade vars en väldigt leksugen pojke som ville leka med sin bästa kompis. 
Jag är väldigt glad över att Liams bästa kompis har en mamma som jag verkligen gillar att umgås med. Hade ju kunnat bli både jobbigt och pinsamt om det inte varit så. 
 
 
Det är en motorcross-familj vi umgås med och Liam är ju inte sen med att haka på det. Hur coolt är det inte att få låna crosshjälmen när man ska cykla.
 
 
Bästa kompisen Ville
 
 
Hört talas om Bobbleheads?
 
 
Jag kan råda alla som har barn som är på g att börja cykla, skaffa en balanscykel istället för cykel med stödhjul.
Ville har bara haft balanscykeln och för två veckor sedan så skuttade han upp på vanliga cykeln (utan stödhjul) och bara cyklade iväg, Blir en mer naturlig övergång då de lär sig att hålla balansen direkt med balanscykeln. Det gör dom INTE med stödhjul på!
Så nu har Liam fått låna hem Villes balanscykel så han ska få träna upp balansen.
Liam är helnöjd och har "cyklat" flera gånger idag :)
 
 
Pappa Benny kör lastbil och när han kom hem för att lasta så fick killarna följa med en liten bit. 
Liam som blir eld och lågor bara han får åka med pappa i hans firmabil var lyrisk när han fick åka lastbil idag :)
 
"Jag saknar Ville" är det första Liam säger så fort vi har lämnat deras lilla grusväg och kört hemåt.
True BF:s
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0