Det gnabbas på bästa sändningstid

 
¨Nu är hösten här¨
Det läste jag alldeles nyss på en blogg. Hur deppigt låter inte det. Inte är det väl så att vi har kastat in handduken och öppnat dörren för hösten redan? Visst är det så att det har spöregnat och varit kyligt hela dagen idag men jag har inte gett upp hoppet om sommaren än. Inte i mitten av augusti. Jag har förhoppningar om en sommar som varar in i september och på det viset kortar hösten en gnutta! 
 
Just nu sitter vi och tittar när Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfvén gnabbas på bästa sändningstid. Jag hatar debatter mellan partier. Det ger mig inget. Jag kan på tok för lite om de olika partierna för att kunna lägga min röst på det parti som passar mig och mina värderingar bäst. Så därför borde partidebatter vara perfekt för mig. Om det inte vore för att det bara kastas skit fram och tillbaka. Jag skiter i vad partierna tycker om varandra och jag får inte ut något av att lyssna på hur det smutskastar varandra. Jag vill veta vad varje parti står för och vad de vill göra med makten som de kommer att få. Hur ska de göra för att förbättra Sverige? Det vill jag veta. Men det får jag nog snarare läsa mig till, för att lyssna på dom där två ger mig inget. Dom gör mig bara irriterad!
 
 
 
Jag har verkligen haft en bra och skön träningsvecka trots att vi spenderade några dagar i Skåne. Emmie fick med mig på en 7 km:are och det gick riktigt bra. Nog var det jobbigt men jag tog mig runt och med Emmie som draghjälp så sprang jag fortare än på länge. En vilodag har jag haft och varenda träningsminut har varit rolig. Efter våren som varit fylld med tråkigheter, lunginflammation och ryggont gånger 2, så känns det otroligt bra att vara på banan igen. Både kroppen och det mentala känns mycket bättre. 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0