Ny frisyr, boktips, Röhnisch och sjukan

 
Det blev ju ny frisyr i måndags. Jösses vad mitt hår är nästintill förstört efter att jag har blekt det! Frisören försökte säga det på ett väldigt diplomatiskt och snällt sätt men till slut sa hon bara: Du FÅR inte bleka håret mer för då kommer det bli att jag måste klippa kort frisyr på dig nästa gång vi ses!
Aj då haha.
Jag är nöjd med att ha fått tillbaka den tjocka luggen och det blev iaf liiite uppfräshat. Mer kunde hon inte göra utan att kapa allt :P
 
Jag och kidsen var ju lediga igår och då passade vi på att åka pulka och gå till biblioteket. För mig och Fredrik är det väldigt viktigt att Liam blir läst för och att han alltid har böcker som frestar honom till att läsa. Jag läste för ett tag sedan att det är ungefär 40 % av alla barn som har föräldrar som inte läser för sina barn. Mycket märkligt. Läsning är otroligt viktigt för språket och dess utveckling. Ordförrådet hos barn som blir lästa för är mycket större än de barn som inte blir lästa för regelbundet. 
Sen tycker jag att böcker är viktigt mycket för att det låter barnet gå in i bokens fantasivärld och där kan man upptäcka mycket! :) Läs för era barn!
 
 
Gårdagens bokskörd!
Liam väljer några och jag väljer några. Det brukar bli en bra blandning :)
 
Träning i förmiddags. Oj vilken skrotlyftare jag blivit haha. Riktigt kul faktiskt.
Och äntligen kom byxorna som jag väntat på sedan i mitten av december.
Röhnisch har sjukt snygga kläder och dessa byxorna var dessutom mycket bekväma!
5 tummar upp.
 
Just nu sitter jag ensam i soffan. Vera sover men våra pojkar är på akuten i Skövde :( Liams förkylningsastma hade  tydligen inte alls försvunnit som vi trodde. Det som han fick på jourcentralen i eftermiddags hjälpte någon timme men sen kom de tillbaka och blev ännu värre. Får hoppas dom kan hjälpa honom snabbt så han får komma hem och sova i sin egen säng inatt. Inte kul att sova på sjukhuset! Men det viktigaste är ju såklart att han blir bra!
 
 
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0