Aftonbladets ¨Kriserna vi glömde¨

 
 
Jag har läst rubriken om och om och om igen. Varje gång jag varit inne på aftonbladet.se så har den stirrat på mig.  Eller snarare skrikit åt mig. Jag borde läsa. Det borde vi alla göra. Vi behöver alla veta vad som händer med människorna som vi inte vill läsa om. Vi trycker deras öde åt sidan för att slippa tänka på det. För att slippa ta del av deras lidande. För att slippa få dåligt samvete över att vi har det bra här medan deras vardag är ett helvete, varje dag. Därför ville jag inte läsa. jag ville inte läsa för jag orkade inte med att må dåligt. Men jag läste och tårarna rann, precis som jag visste att dom skulle göra. En klump i magen och hjärtat i spillror. Jag vill göra så mycket men vet inte vad. Jag vill kunna hjälpa men vet inte hur. Jag vill inte vara en av dom som inte läser. 
 
Men jag läste och varje gång jag tänker på det slås mitt hjärta i spillror. Om och om och om igen! Jag skänker pengar till ¨Läkare utan gränsen¨varje månad och det har jag gjort i några år. Det skänker mig lite frid iaf.
 
Vad gör du?
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0