En liten frågvis kille

 
Ett vitt täcke har lagt sig över vår gräsmatta. Är det nu som vintern ska komma till oss på riktigt?
Ska det bli snöbollskrig och pulkaåkning? Snöskottning och pulsa fram?
Jag vet inte om jag är så sugen på något av det där. Det är ganska bekvämt att slippa det. För min egen del slipper jag det gärna men för Liams skull så önskar jag att vintern bjuder på mer snö innan våren kommer. En helg räcker ju inte.
 
Vi har haft en riktig mysdag här hemma idag. Jag och Liam har suttit ner och pratat och pratat och pratat. Den lille killen har mycket att prata om och mycket att fråga.
Idag kom frågan som jag inte riktigt vet hur jag ska svara på.
Mamma, är Vera en bebis?
Njaaa, hon är väl lite stor för att vara bebis nu. Hon är en liten tjej kan man väl säga.
Har Vera legat i din mage?
Ja det har hon gjort. Då var hon pytteliten.
Har jag också legat i din mage?
Jadå, det har du gjort.
Men hur kommer bebisar in i din mage då mamma?
............ 
Han köpte inte riktigt det där med att när mamma och pappa tycker om varandra väldigt mycket så blir det en bebis. Han insåg nog att det inte stämde riktigt. Haha, min lilla knasboll blir bara mer och mer frågvis :) Men jag fick lite mer betänketid för han hoppade över till ett annat ämne så jag kunde pusta ut :) För denna gången iaf
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0