Tabata hemma


God Morgon denna tisdag. Min klocka ringde 06.00 så jag har ju varit uppe ett tag. Sitter i personalrummet och gör den vanliga rajden på telefonen.

Igår fick jag till ett riktigt gött träningspass som jag faktiskt tänkte dela med mig av. Egentligen är det Emmies pass som hon i sin tur har snott från sitt gym.... om vi nu ska vara petiga ;) 
Det är ett tabatapass som funkar perfekt att göra hemma då du bara använder den egna kroppen, inga redskap krävs. 




Här är 6 block och varje block kör man att man jobbar 20 sekunder och vilar 10 och det gör du 8 gånger. Sen vila 1 minut innan du fortsätter med nästa block. Är där två övningar i ett block så blir det att man kör varannan. Låter kanske komplicerar men det är det inte.
Testa, mina ben är bra möra idag :)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0