Bildrikt Skåne

 
Idag har vi bilat genom Skåne och jag har nu verkigen insett att Skåne är en jäkla vacker landskap. Tror det är dags att inse att gräset inte var grönare på andra sidan (Skaraborg) och flytta tillbaka till gamla gräsmattan igen ;) 
Så många fina hus och gårdar och vackra vyer på vår resa.
 
 
Att ta foto med mobilkamera från en bil är väl inte rättvist mot Skåne men det får duga för denna gången. 
Jag lovar att det var helt fantastiskt! 
 
 
Framme hos faster Maria så möttes vi av en lummig trädgård så lik den vid farmors  torp och ett hus som var mysigt, ombonat och såååå faster Maria. Små grejer överallt och inredning som inte alls liknar det jag har hemma hos mig men ändå så fint. 
Här skulle man lätt kunnat spendera några sommarveckor :)
 
 
Två små råttor (aka Humlan och Dixie) sprang runt och gjorde trädgården osäker. Iaf för Vera som blev totalförskräckt när Dixie hälsade vilt och galet på henne och vägrade sen gå nära som de små liven. 
 
En härlig eftermiddag som gjort mitt Skånesug större :P 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Valfritt innehåll
RSS 2.0